X
تبلیغات
رایتل
چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1385

چند روز پیش برنامه وقت مسابقه را می دیدم که یاد مسابقه مرزپرگهر افتادم که چند ماه پیش چقدر آقای حسینی تبلیغ این مسابقه را می کرد. در نهایت لازم دیدم مطلبی در این خصوص بنویسم.

مدتی است که تعدادی از شرکت ها و موسسات، مسابقاتی با جوایز زیاد و حیرت آور برگزار می کنند و تبلیغات زیادی نیز در این رابطه انجام داده و مبالغ زیادی را برای شرکت در این مسابقات دریافت می نمایند. نکته جالب توجه اینکه اکثر تبلیغات این مسابقات از صدا و سیما و روزنامه های کثیر الانتشار می باشد. دو نمونه اخیر این مسابقات، مسابقه جام طلایی در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی 2006 و مسابقه مرز پرگهر است. جام طلایی با تبلیغ فراوان در شبکه سوم توانست تعداد قابل توجهی از سی دی های مسابقه را به فروش برساند و تعدادی را نیز بعنوان برنده اعلام نماید. قرار بود برندگان طی مراسمی در روز ولادت حضرت علی (ع) جوایز خود را دریافت نمایند. در مراحل پایانی مسابقات جام جهانی عنوان شد جام طلایی تا روز 13 رجب ادامه خواهد داشت و مردم می توانند با خرید سی دی ها در قرعه کشی ویژه که تعدادی ماشین است شرکت نمایند.

 اما چه شد؟

بیش از یک ماه از تاریخ مذکور می گذرد ولی نه مراسمی در روز ولادت امام علی (ع) برگزار گردید و نه قرعه کشی و نه حتی صحبتی در صدا و سیما در این زمینه مطرح گردید.

اما مسابقه دوم، از اوایل امسال بود که شبکه سوم در برنامه وقت مسابقه تبلیغات گسترده ای را برای مسابقه مرزپرگهر انجام داد تا جایی که اتمام زمان مسابقه چندین بار تمدید شد. ظاهراً این مسابقه نیز بعد از چند بار تمدید قرار بود در روز ولادت امام علی (ع) برگزار گردد. آقای حسینی مجری برنامه وقت مسابقه بقدری تبلیغ این مسابقه را می کرد، که شائبه تعلق مسابقه مرز پر گهر به جناب آقای حسینی و یا برنامه وقت مسابقه به ذهن خطور می نمود. جالب اینکه بعد از گذشت مدت طولانی علی ظاهر افراد زیادی موفق به دریافت سی دی مسابقه نشدند چرا که مجری محترم  برنامه هر روز شماره تلفن و sms ای برای پیگیری اعلام می نمود.

الان که مدت زیادی از زمان قرعه کشی گذشته نه خبری از این مسابقه است و نه آقای حسینی مجری برنامه وقت مسابقه که هر روز پخش می شود چیزی در این مورد باز گو می کند.

به هر حال شیوه ای که در حال برگزاری است شیوه مناسبی نیست و انتظار از صدا و سیما بعنوان رسانه ملی بیش از این است که اجازه اینچنین تبلیغات بیهوده و گزافی را بدهد که بیشتر جنبه تضعیع حقوق مردم و کلاهبرداری دارد.