رقابت بین شرکت توسعه کشت دانه های روغنی و سازمان تعاونی روستایی

دو سه روزه بین کارمندان شرکت توسعه کشت دانه های روغنی زمزمه ها و نگرانیهای خاصی وجود داره. همه از سخنان وزیر جهاد کشاورزی صحبت می کنند، دنبال روزنامه می گردند تو اینترنت جستجو می کنند. ۵۰۰ نفر کارمند شرکت توسعه کشت دانه های روغنی در سراسر ایران به یه نحوی نگران وضعیت خود و شرکت هستند. چرا؟

چند روز پیش وزیر جهادکشاورزی در جمع مردم لرستان گفته بود : ((کار خرید دانه های روغنی را از شرکت توسعه کشت دانه های روغنی می گیریم)). نمی دانیم به چه علت و برای چه وزیر چنین پاسخی به هزاران کشاورز دانه های روغنی داد.  البته کشاورزان زحمت کش ما حق دارند چون هر ساله شاهد تاخیر در پرداخت وجه دانه آنها هستیم. تخصیص اعتبار و بودجه برای خرید دانه های روغنی توسط دولت صورت می گیرد پس شرکت دانه های روغنی باید با اعتبارات تصویب شده اقدام به خرید نماید، اصلا خود وجهی برای پرداخت ندارد و هر چه هست اعتبار و وام پرداختی از جانب بانک است. پس یک مشکل اساسی و مهم نبود مدیریت صحیح در اختصاص بودجه لازم برای خرید محصول توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی می باشد. گرفتن خرید محصول از شرکت توسعه کشت دانه های روغنی که کار اصلی آن در طی بیش از ۴۶ سال به حساب می آید یعنی قطع بازوی این شرکت و در نتیجه بیکاری بیش از ۴۰۰ نفر پرسنل و کارشناس شرکت در سراسر ایران.  بالفرض خرید دانه را از شرکت توسعه کشت دانه های روغنی گرفتید این مسئولیت سنگین را به چه کسی می خواهید بسپارید؟ خدا می داند. حتما در جواب می گویند سازمان تعاونی روستایی.

سازمان تعاونی روستایی هر ساله در خرید مهمترین محصول یعنی گندم دچار مشکل می شود و  قادر به خرید تمامی محصول نیست. یک نکته قابل توجه اینجاست که در برخی سالها همین تعاونی روستایی در استان مازندران انبارشرکت توسعه کشت دانه های روغنی را برای انبار کردن گندم اجاره می کند. اگر خرید به این سازمان واگذار شود مطمئنا کشاورزان دانه های روغنی ، کارخانجات روغنکشی و روغن نباتی و ... دچار مشکلات صد چندان خواهند شد.

بگذریم ؛ در پایان از مقامات محترم در امور کشاورزی کشور در هر پست و مقامی تقاضا می کنم با نگاه منطقی به وضعیت موجود کشاورزی کشور بنگرند.

نظرات 1 + ارسال نظر
شرکت نرم افزاری Big Robo پنج‌شنبه 6 دی‌ماه سال 1386 ساعت 11:34 ق.ظ http://blog.bigrobo.com/

دوست عزیز سلام

به علت علاقه اکثر وبلاگ نویسان تخصصی ، به راه اندازی وبلاگی با نام اختصاصی خود و بدون اجبار در داشتن نام دامنه هایی مانند blogfa , persianblog و غیره ، همچنین داشتن ایمیل با پسوند سایت اختصاصی خود، شرکت Big Robo سرویس جدید" سایت در قالب وبلاگ " را ارائه نموده است.
برای دریافت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمائید:
http://blog.bigrobo.com
و یا با شماره تلفن 77510844 (021 ) تماس بگیرید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد