تضعیف اصل ۴۴ قانون اساسی

وقتی استعفای خود را در اردیبهشت سال جاری تقدیم مدیرعامل وقت شرکت سهامی خاص توسعه کشت دانه های روغنی کردم ، افسوس می خوردم که چه بر سر شرکتی با بیش از 46 سال سابقه در توسعه کشت دانه های روغنی آورده اند. کوله باری از تجربه ها و یافته ها، پشت غبار کم لطفی ها و رقابتها از درون و برون شرکت، رو به فراموشی می رود. تا جایی که مقام عالی وزارت کشاورزی دستور واگذاری خرید دانه های روغنی را به سازمان تعاون روستایی می دهد. فاجعه ایی بس بزرگ و قطع شاهرگ اقتصادی  شرکتی با بیش از 16 نمایندگی و 500 کارشناس در سراسر کشور! حال بعد از گذشت چند ماه این ادغام و واگذاری ها همچنان ادامه دارد و دستور ادغام  ادارات کل منابع طبیعی با وزارت کشاورزی نیز صادر می شود.  چه بر سر کشاورزی و منابع طبیعی کشور می آید؟ عدم استقلال سازمان ها، بخش ها و ادارات کل با چه هدفی دنبال می شود؟ با عنایت به تاکید مقامات ارشد نظام و ابلاغ اصل 44 قانون اساسی و تاکید بر کوچک شدن دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی،  چرا همچنان دستگاه ها به دنبال افزایش حیطه اجرایی خود هستند؟ آنچه مسلم و مبرهن است افزایش حیطه اجرایی و نظارتی هر چند در ظاهر از باب اقتصادی، سیاستی کم هزینه است، اما مطمئناً بدلیل اطاله وقت، گستردگی کار و عدم نظارت کامل بر امور نهایتاً بار مالی فراوانی را به همراه خواهد داشت.

نظرات 7 + ارسال نظر
محمد درویش - مهار بیابان زایی چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 03:02 ب.ظ http://darvish100.blogfa.com

سعید عزیز
متاسفانه وبلاگت گویا برای مونیتورهای ۱۴ اینچ طراحی نشده! چرا که سمت چپ نوشته ها می روند زیر آگهی ها!!
در ضمن یه راه آسان برای عضو شدن من معرفی کن!
پایدار باشید

مهندس درویش عزیز سعی می کنم این مشکل را هر چه زودتر برطرف نمایم. ولی اگر بخواهید مطلب پست ها را بخوانید می توانید از نسخه پرینت پست استفاده کنید.

اعظم السادات مهدی نسب پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 02:13 ب.ظ

با سلام وتشکر ازسایت بسیار جالب و پر
محتواتون .من دانشجوی ترم چهارم رشته
گیاهپزشکی هستم. ما این ترم باید یک مقاله یا
تحقیق در مورد اقتصاد و مدیزیت کشاورزی
بنویسیم. میخواستم از شما خواهش کنم اگر
میشه مطلب یا کتابی در این مورد بهم معرفی
کنید. در ضمن من چون در شهرستان دزفول درس
میخونم و البته زندگی میکنم به کتابهای
زیادی دسترسی ندارم وهر چقدر هم توی اینترنت
گشتم نتونستم چیز جالبی پیدا کنم.
با تشکر: اعظم السادات مهدی نسب

با سلام
خانم مهندس در حال حاضر تنها کتابی که در زمینه مدیریت کشاورزی می توانید به راحتی پیدا کنید کتاب مدیریت واحدهای کشاورزی انتشارات دانشگاه شیراز است بقیه کتابها در این زمینه بعلت عدم تجدید چاپ نایاب می باشد. شما برای پیدا کردن مقاله در زمینه مدیریت و اقتصاد کشاورزی و سایر موارد می توانید به سایت مرکز اطلاعات و اسناد ایران به آدرس www.irandoc.ir مراجعه نمایید.
ضمنآ به جهت عدم ارسال ایمیلتان پاسخ شما را در این قسمت دادم.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:16 ب.ظ

با سلام لطفا اطلاعاتی در مورد ماشیهای کشاورزی و عملکردانها دراختیارم بگذارید

به وب سایت ها و وبلاگ های ماشینهای کشاورزی مراجعه فرمایید.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:17 ب.ظ

ba salam
aghai baghi
sait ra didam movafagh bashid be tamam dostan salam mara berasanid
khoda hafez

ببخشید شما ؟

مهدی ابراهیمی شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 02:54 ب.ظ http://www.organic-agriculture.persianblog.com

با سلام
البته این شرکت کشت دانه های روغنی تو این ۴۶ سال خوب کار نکرده و از وضعیتش مشخصه و فقط با ایجاد باندهای مافیایی جلوی تولید سالم را گرفته اند. و باید این کارها به دست شرکتهای خصوصی سالم بیفتد خیلی خوب است.

همانطور که از قرائن و شواهد مشخص است شرکت توسعه کشت دانه های روغنی در سالهای گذشته وضعیت بسیار مطلوبی داشته چه از نظر بیلان کاری چه از نظر سطح رفاهی. گسترش و توسعه کشت دانه های روغنی در سراسر کشور شاهدی بر این مدعاست. متاسفانه در کمتر از ۱۰ سال اخیر شرکت با بی توجهی ها وناملایماتی مواجه شده که نهایتاً منجر به رکود به شکل فعلی گردیده است.
ضمناً شرکت توسعه کشت دانه های روغنی خصوصی است.

سعید حاتمی شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 03:50 ب.ظ http://weblog.1saeed.com

سلام،
از اینکه «لیست وبلاگ‌های به‌روز شده» را برای معرفی وبلاگ خوبتان به دیگر دوستان انتخاب کردید متشکریم، لینک شما به لیست ما اضافه شد و امیدواریم پس از این دوستان جدیدی از این طریق با وبلاگ شما آشنا شوند.
در ضمن مدتی است که لینک‌های آپدیت شده‌ی لیست در مجموعه سایت‌های دو در دو (www.doxdo.com) هم به نمایش درمی‌آید. در آینده نزدیک هم این لیست به صفحات بلاگ نیوز اضافه خواهد شد تا بازدیدکنندگان بیشتری از خدمات رایگان آن استفاده کنند.
خواهش کوچکی هم از شما داریم، لطفاً در صورت امکان لینک ما را در محل مناسب‌تری قرار دهید تا دوستان شما هم از امکانات رایگان سایت ما استفاده کنند و با وبلاگ‌های دیگر نیز آشنا شوند؛ زیرا نفس این کار گسترش پیوندهاست نه از روی اجبار لینکی را در وبلاگ قرار دادن.
با تشکر

نسیم تهرانی شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 05:39 ب.ظ http://kmterms.mihanblog.com

جناب آقای مقیسه
با سلام
من در خصوص تهیه مقاله ای در خصوص عدم قطعیتهای موجود در زنجیره تامین روغن خوراکی هستم(بخصوص در قسمت توزیع)‌ و احتیاج به اطلاعاتی در خصوص مقدار تقاضا و عرضه و مصارف مختلف روغن دارم. آیا شما مطالب و مراجعی در این خصوص سراغ دارید؟ همچنین اگر امکان دارد مقاله خود در خصوص توابع عرضه و تقاضای روغن را ارسال فرمایید.
با تشکر فراوان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد