شب یلدا، تابع تقاضا و انار

بعد از سلام اول شب یلدا رو به همه شما هموطنان عزیز تبریک می گم و امیدوارم تاریکی های زندگیتان به بلندی شب یلدا نباشه. امشب رفته بودم میوه از جمله انار بخرم . واقعاً آدم آخر انصاف و مردانگی رو در این میادین میوه و تره بار و میوه فروش ها و حتی وانت های میوه فروشی که کنار خیابان می ایستند، به وضوح می بینه. روی هر چی تابع تقاضا و قانون تقاضاست سفید کردند.انار دیدم از کیلویی 710 تومان که مال سال گذشته بود تا کیلویی 1450 تومان. واقعاً بی انصافیه . ولی چه باید کرد، یه ساله و یه شب یلدا. مردم هم از مستضعف گرفته تا ثروتمند مجبورند طعم این انار و یا سایر میوه ها و اجناس دیگر و که به این نحو گران شده بچشند و این یه شب و به جیبشون نگاه نکنند. یکی هم تو این مملکت پیدا نمیشه جلوی این وضعیت اسفبار بگیره. باید بگم این وضعیت فقط برای امشبه و از فردا باید منتظر قیمت های دیگه بود البته اگه نخواهند شب یلدا رو تا آخر سال ادامه بدهند.

نظرات 4 + ارسال نظر
محسن جمعه 1 دی‌ماه سال 1385 ساعت 07:20 ب.ظ http://citros.blogfa.com

اپیدمی وزارت کشاورزی !!!
لطفا نظر خود را برایم بیان کنید .

با سلام
مهندس عزیز
باید به عرض تان برسانم عملکرد کلزا در ایران از عملکرد جهانی آن پایین تر است.
کلزا با توجه به خصوصیات مهمی که دارد در میان سایر دانه های روغنی در ایران و حتی جهان از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در حال حاضر در تمام مناطق کشور از سردسیر تا گرمسیر کلزا کشت می شود. این گیاه دارای دو تیپ پاییزه و بهاره است. عملکردهای مختلفی در ایران بدست آمده است از تقریبا یک تن تا بیش از 7 تن که سال گذشته در استان فارس حاصل شد. این گیاه پتانسیل هایی خوبی برای برنامه ریزی و تامین روغن نباتی کشور دارد و از کنجاله آن نیز می توان در تغذیه دام و طیور استفاده نمود. طرح دهساله تامین روغن نباتی نیز تکیه زیادی بر افزایش تولید کلزا در کشور دارد.
در خصوص برداشت نیز باید به عرض تان برسانم به دو روش دستی و ماشینی برداشت می شود. که در روش ماشینی با کمباین از هد مخصوص کمباین استفاده می شود و کارشناسان در خصوص کاهش ریزش کلزا تلاشهای زیادی کرده اند.
کلزا در تناوب با گندم علاوه بر کنترل برخی بیماریها و علف های هرز ، تاثیر قابل توجهی بر خاک داشته و باعث افزایش محصول گندم می شود.
اگر نیاز به اطلاعات بیشتر دارید می توانید با آقای مهندس دولت پرست مدیر وبلاگ دانه های روغنی که کارشناس شرکت توسعه کشت دانه های روغنی نیز هستند تماس حاصل فرمایید.
موفق و موید باشید

رزا بداغی شنبه 2 دی‌ماه سال 1385 ساعت 04:01 ب.ظ http://nymphea-alba.blogfa.com/

سلام اقای مهندی . خوب هستید. زیاد خودتونو ناراحت نکنید. چه باید کرد. بحران قیمت ۲۰روز قبل از شب یلدا شروع شد. هر بار به بازار می رفتم. یکی از یکی بدتر. انار هم نوش جان

سید حسن کابلی یکشنبه 3 دی‌ماه سال 1385 ساعت 10:47 ق.ظ http://hkaboli.blogfa.com

سلام
لطف کردید سر زدید. آدرس لینک شما اضافه شد ولی گویا شما فراموش کردید لینک بدهید.
مطالب ارزنده ای در وبلاگتان ارائه شده است. موفق باشید.

مجید فنایی یکشنبه 3 دی‌ماه سال 1385 ساعت 12:56 ب.ظ http://www.baghbanigroup.mihanblog.com

با سلام و خسته نباشید خدمت دوست عزیزم مهندس مقیسه . مهندس جان ممنون از اینکه ما را به یاد دارید من هم هر از چند گاهی به وب شما سر میزنم . مهندس جان اون عکسهای همایش که قرار بود جمع کرده و پست کنید هنوز آماده نشده ؟
موق و پیروز باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد