نقد شیوه رویت هلال ماه مبارک رمضان

ماه مبارک رمضان در راه است و بعد از 1400 و اندی سال هنوز مسلمانان جهان نتوانسته اند اتفاق نظری در تعیین اولین و آخرین روز این ماه مبارک داشته باشند؟

مشکل از کجاست ؟

در فرن اخیر دنیا شاهد پیشرفتهای زیادی در علم نجوم و ستاره شناسی بوده و نایافته های زیادی از عالم خلقت در آسمان ها را کشف نموده است. دانشمندان علم نجوم می توانند وقایعی همچون خسوف و کسوف را در چند سال دیگر با دقت فراوان تشخیص و پیش بینی نمایند و همچنین تقویم های شمسی و قمری و میلادی و ... را به درستی برای چندین سال دیگر تعیین نمایند.

ولی چرا؟

ولی چرا ما مسلمانان بدون استفاده منطقی از این همه کشفیات و اختراعات جدید در علم نجوم هنوز اعتقاد به رویت بصری بدون استفاده از تجهیزات داریم. هر ساله شاهدیم در طی سه الی چهار روز، ابتدای ماه مبارک رمضان، توسط کشورهای اسلامی اعلام می شود، آیا به راستی در یک سال سه چهار روز با یک تاریخ داریم؟

چرا علمای اسلام در کشورهای مختلف رضایت به استفاده از تکنولوژی روز در رویت هلال ماه نمی دهند؟

تا اندازه ای این مشکل بروز می نماید که برای تعیین اول و آخر ماه مبارک رمضان نظر هیچ یک از علمای علم نجوم مورد توجه قرار نمی گیرد؟

هر ساله مسلمانان جهان و حتی کشورمان در شک و شبهه تعیین اول و آخر ماه مبارک هستند به طوریکه در کشورمان دو یا سه روز عید فطر اعلام می شود.

این وضعیت چیزی جز سرخوردگی مسلمانان ندارد چرا که برای ملل و ادیان دیگر شک و شبهه ایجاد می کند که چرا با وجود این همه پیشرفت مسلمانان هنوز از ابتدایی ترین روشها استفاده می کنند با وجود اینکه مسلمانان افتخار داشتن دانشمندانی در علم نجوم و ستاره شناسی دارند.

در هر حال امیدواریم به زودی شاهد این اتحاد در بین کشورهای اسلامی در تعیین اولین و آخرین روز ماه مبارک رمضان باشیم.

طاعات و عبادات شما مقبول درگاه احدیت

التماس دعا

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد